Ijtimoiy strategiya
Ijtimoiy media content strategiyangizni ijtimoiy platformalarda biznesingiz muvaffaqiyatining rejasi deb o’ylang. Agar siz qat’iy strategiyani tuzishga vaqt ajratmasangiz, sizning ijtimoiy harakatlaringizda yo’nalish yo’qligini va siz kutgan natijalarni bermasligini bilib olasiz.
Yondashuvingizni rejalashtirish, nimaga erishmoqchi ekanligingizni, u erga qanday etib borishingizni va harakatlaringiz maqsadlaringizga ta’sirini qanday o’lchashingiz uchun vaqt va resurslarni bag’ishlashingiz kerak.
Ammo qaerdan boshlashni bilish har doim ham oson emas, ayniqsa siz ilgari hech qachon birlashtirmagan bo’lsangiz.
Ushbu qo’llanmada biz sizni ijtimoiy kontent strategiyasini noldan ishlab chiqish, xususan, ko’rib chiqish uchun tasdiqlangan 7 bosqichli jarayon orqali ko’rib chiqamiz:
- Nima uchun sizga ijtimoiy Media kontent strategiyasi kerak?
- 7 oddiy qadamda ijtimoiy kontent strategiyasini qanday ishlab chiqish kerak
- 1. Tarkibingiz uchun maqsadlarni belgilash
- 2. Tinglovchilaringizning profilini va qachon xabar yuborishingiz kerakligini biling
- 3. To’g’ri ijtimoiy platforma(lar)ni tanlang
- 4. Ijtimoiy tarkibni rejalashtiring va formatlarni tanlang
- 5. Kontent taqvimini yarating
- 6. Kontentingizni Nashr Qilish
- 7. Tarkibingizning ishlashini tahlil qiling va o’lchang
O’qishni davom eting, shunda siz o’zingizning ijtimoiy tarkibingizni rejalashtirish va o’sishni tanlagan platformalaringizdan keyingi bosqichga ko’tarish uchun foydalanishingiz mumkin bo’lgan oddiy, ammo samarali jarayonni o’rganasiz.
Nima uchun sizga ijtimoiy Media kontent strategiyasi kerak?
Strategiya kam baholangan bo’ladi.
Albatta, siz har kuni ijtimoiy kanallaringizga biror narsani joylashtirishdan qutulishingiz mumkin, nima uchun joylashtirayotganingiz yoki eng muhimi, nima uchun ko’p o’ylamasdan.
Ammo bu o’sishni yoki haqiqiy, ta’sirchan natijalarni keltirib chiqarmaydi.
Siz yangi muxlislar va obunachilarni sotib olmaysiz yoki ushbu shaxslarni veb-saytingizga tashrif buyurishga yoki o’sha kuni itarib yubormoqchi bo’lgan narsangizni ko’r-ko’rona joylashtirish orqali mijoz yoki mijozga aylantirishga ishontirmaysiz. Bu faqat qanday ishlaydi.
U erga qanday etib borishingizni aniqlash uchun nimaga erishmoqchi ekanligingizni bilishingiz kerak. Va bu strategiya nima.
Agar siz maqsadlarga erishish uchun olish kerak marshrutni amalga xaritalar strategiyasini korpusini mumkin, bu xissa ortadi erishish uchun imkoniyat. Bu, shuningdek, ishtirok etgan har bir kishiga o’z kuchlarini jamlashga yordam beradi, bu o’z-o’zidan ishlash va qaytishni yaxshilashga yordam beradi.
Ijtimoiy tarmoqlar savdo va so’rovlarni boshqaradigan kanal bo’lishi kerak; bu shunchaki behuda kanal emas. Ammo buning uchun siz marketing guruhingizdagi har bir kishi ishlaydigan strategiyaga ega bo’lishingiz kerak
7 oddiy qadamda ijtimoiy kontent strategiyasini qanday ishlab chiqish kerak
Haqiqat shundaki, ijtimoiy kontent strategiyasini ishlab chiqish siz o’ylagandan ko’ra osonroqdir.
Va tasdiqlangan jarayonga rioya qilish sizning maqsadlaringizni aniqlashga, auditoriyangizga mos keladigan jadvalga tarkib yaratish va nashr etishga va harakatlaringiz ta’sirini o’lchashga yordam beradi.
Buni qanday qilib 7 ta oddiy qadamda, shu jumladan butun jarayonni biroz osonlashtirish uchun ishlatishingiz kerak bo’lgan vositalarni ko’rib chiqing.
- Tarkibingiz uchun maqsadlarni belgilash
Siz hech qachon S. M. A. R. t haqida eshitganmisiz. maqsadlar?
Siz nimaga erishmoqchi ekanligingizni bilib, har qanday strategiyani yaratishni boshlashingiz muhim, chunki bu sizning yo’lingizni shakllantirishga yordam beradi. Aks holda, siz ko’r-ko’rona ishlayapsiz. Va bu umuman strategik emas.
Maqsadlar va Kpilarsiz siz ham harakatlaringiz samaradorligini o’lchay olmaysiz.
Maqsadlarni belgilash-bu sizning ijtimoiy strategiyangizning roini aniqlashga imkon beradigan muvaffaqiyat ko’rsatkichiga ega bo’lishdir.
Agar siz S. M. A. R. t maqsadlari bilan tanish bo’lmasangiz, bu maqsadlar:
- S aniq (maqsadlarga erishish kerak bo’lgan narsalarga qat’iy e’tibor qaratish uchun aniq va aniq bo’lishi kerak)
- M easurable (siz ularga erishganingizni bilish uchun maqsadlarning borishini o’lchashingiz kerak)
- Ttainable (maqsadlar Real bo’lishi kerak, ammo sizni rag’batlantirish uchun etarlicha qiyin bo’lishi kerak)
- R elevant (maqsadlar sizning kengroq biznes maqsadlaringizga mos kelishi va erishilganda mantiqiy bo’lishi kerak)
- T ime-chegara (siz har doim gol qaratib saqlab qolish uchun qarshi o’lchanadi uchun vaqt belgilash kerak)
Sizning ijtimoiy kontent strategiyangiz maqsadni belgilashdan boshlanishi kerak, chunki bu jarayonda quyidagi bosqichlarni shakllantirishga yordam beradi.
Aniq belgilangan maqsadlarga ega bo’lish, har bir tarkibni va siz nashr etgan har bir xabarni shu bilan moslashtira olishingizni anglatadi
- Tinglovchilaringizning profilini va qachon xabar yuborishingiz kerakligini biling
Tinglovchilaringizning profilini bilish sizning tarkibingizni ushbu odamlar bilan to’g’ridan-to’g’ri suhbatlashish uchun moslashtira olishingizni anglatadi.
Axir, maqsadli yondashuvni qo’llash deyarli har doim bitta strategiya bilan juda keng auditoriyani jalb qilishga urinishdan ko’ra samaraliroqdir.
Sizning auditoriyangiz har bir kanalda eng faol bo’lgan vaqtni bilish sizning tarkibingizni o’z vaqtida baham ko’rish orqali yuqori darajadagi aloqalarni yaratishga yordam beradi. Va ajoyib yangilik shundaki, siz ushbu tushunchalarni asosiy ijtimoiy kanallaringizdan olishingiz mumkin.
Facebook Insights sizning auditoriyangiz haqida mutlaqo ajoyib ma’lumotlarni taqdim etadi va agar siz buni ijtimoiy harakatlaringizni xabardor qilish uchun ishlatmasangiz, unda siz vositaga chuqur sho’ng’ishingiz kerak.
Facebook biznes sahifangizga o’ting va chap Menyuda ‘Insights‘ yorlig’ini ko’rasiz:
Bu yerdan siz sahifangizning ishlashi atrofida juda ko’p ma’lumotlarga ega bo’lishingiz mumkin. Ammo, qat’iy strategiyani birlashtirish uchun siz ‘odamlar‘ yorlig’iga o’tishingiz kerak, u erda sizning asosiy auditoriyangiz kimligi haqida ma’lumotni ko’rishingiz mumkin:
Keyin, auditoriyangiz onlayn bo’lishi mumkin bo’lgan vaqt va kunlarni tushunish uchun ‘xabarlar‘ yorlig’iga o’ting:
Tvitter
Afsuski, Tvitter bu yil boshida kuchli auditoriyani tushunish panelini bekor qildi. Biroq, siz o’zingizning Tvitlaringizning ishlashi haqida ba’zi ma’lumotlarga ega bo’lish uchun tahlil vositasidan foydalanishingiz mumkin.
Tvitter Analytics-ga o’ting va sahifaning yuqori qismidagi ‘tvitlar’ tugmasini bosing:
Ushbu sahifada siz so’nggi Tvitlaringiz eng yaxshi natija bergan kunlarni ko’rishingiz mumkin:
Bu Facebook Insights kabi foydali bo’lmasa-da, bu Sizning Tvitlaringiz o’z imkoniyatlarini maksimal darajada bajarishi mumkin bo’lgan kunlarning naqshlarini aniqlashga yordam beradi. Bizda har bir ijtimoiy platforma haqida ko’proq ma’lumot olish bo’yicha kelgusi maslahatlar bo’ladi.
Agar siz B2B sotuvchisi bo’lsangiz, LinkedIn sizga auditoriyangiz va kompaniyangiz sahifasini kuzatadiganlar haqida ajoyib ma’lumot berishi mumkin.
Kompaniyangiz sahifasi boshqaruv panelidagi ‘analytics‘ yorlig’iga o’ting va ‘ izdoshlariga o’ting.’
Bu yerdan siz insights-ga kirishingiz mumkin:
- Izdoshlar ko’rsatkichlari
- Barcha izdoshlar
- Izdoshlar demografiyasi
- Kuzatish uchun kompaniyalar (shunga o’xshash kompaniyalar bilan qanday taqqoslaysiz)
Biroq, tinglovchilaringizni tushunish haqida gap ketganda, ‘izdoshlar demografiyasi’ bo’limi juda qimmatli bo’lib, sizning sahifangizni kuzatadiganlarning aniq profilini tushunishga yordam beradi.
Shuningdek, siz Instagram, TikTok va YouTube-da auditoriyangiz haqida ma’lumot olishingiz mumkin. Biroq, eng kuchli tushunchalar biz yuqorida ko’rib chiqqan narsalardir.
- To’g’ri ijtimoiy platforma(lar)ni tanlang
Siz mavjud bo’lgan har qanday ijtimoiy platformadan foydalanishingiz shart emas.
Buni takrorlaymiz-har bir mavjud ijtimoiy platformadan foydalanish shart emas.
Ko’pgina hollarda, sizning vaqtingizni va tarkibingizni har bir mavjud platformada juda nozik tarqatishdan ko’ra, sizning harakatlaringizni auditoriyangiz faol bo’lgan va sizning biznesingiz bilan shug’ullanishi mumkin bo’lgan platformalarga yo’naltirish mantiqan to’g’ri keladi.
Shubhasiz, ushbu bosqichda sizning auditoriyangiz eng faol bo’lgan platformalar haqida yaxshi fikrga ega bo’lasiz, ammo biz ulardan ikkitasini tanlashni va haqiqatan ham qat’iy strategiyani bajarishni tavsiya etamiz.
Buni hamma joyda bo’lishga harakat qilishdan ko’ra yaxshiroq natijalarni ko’rasiz deb aytganimizda, bizga ishoning.
Umumiy qoida sifatida:
Facebook B2B va B2C bizneslari uchun samarali bo’lib, turli xil tarkib formatlari, reklama maqsadlari variantlari va foydalanuvchilarning butun yukini qo’llab-quvvatlaydi. Facebook-ni asosiy kanallaridan biri sifatida kiritmaslik kerak bo’lgan juda kam biznes mavjud.
Tvitter har qanday ish uchun emas, chunki platformaning tezkor tabiati va u hali ham oddiy tvit formatiga asoslangan. Biroq, bu yuqori hajmdagi qo’llab-quvvatlash va xizmat ko’rsatish so’rovlari bilan shug’ullanadigan korxonalar uchun mukammal mijozlarga xizmat ko’rsatish platformasi.
LinkedIn B2B xizmat ko’rsatish korxonalari uchun juda mos keladi va fikrlash etakchiligiga asoslangan kontent strategiyasi va tahririyat tarkibiga kuchli e’tibor berish orqali shaxslar va kompaniyalarni mutaxassis sifatida joylashtirish uchun eng zo’r joy.
Pinterest-bu elektron tijorat chakana sotuvchilari va vizual ravishda osongina targ’ib qilinadigan biznes egalari orasida sevimli.
YouTube dunyodagi ikkinchi yirik qidiruv tizimidir va deyarli barcha sektorlar platformadan foydalanishlari mumkin. Biroq, siz doimiy ravishda qiziqarli video tarkibni nashr etishga tayyor bo’lishingiz kerak, bu hamma korxonalar ham qila olmaydi.
Ta’lim resurslari: Video Marketing Crash kurs va YouTube SEO
Instagram ko’pincha fotosuratlar va rasmlarni jalb qilish va o’z auditoriyasini jalb qilish imkoniyatiga ega bo’lgan (yoki olishi mumkin) B2C korxonalari uchun birinchi yoki ikkinchi tanlov platformasidir. Odatda B2B korxonalari uchun unchalik ahamiyatga ega emas.
TikTok ijtimoiy sahnaga yangi kelgan va platformada katta g’alaba qozongan brendlarning ko’plab misollari mavjud, ammo tarkibning formati va tabiati hamma uchun ham mos emas. Bu turmush tarziga yo’naltirilgan B2C brendlari uchun juda mos keladi.
- Ijtimoiy tarkibni rejalashtiring va formatlarni tanlang
O’zingizning harakatlaringizni yo’naltiradigan asosiy ijtimoiy platformalarni tanlaganingizdan so’ng, tarkibingizni va yaratmoqchi bo’lgan formatlarni rejalashtirishingiz kerak.
15 ta ijtimoiy Media tarkibidagi qo’llanmamiz (g’oyalar va Ilhom uchun misollar bilan) sizni tinglovchilaringiz bilan rezonanslashadigan ajoyib tarkib yaratishga ilhomlantirish uchun ajoyib boshlanish nuqtasidir.
Ajoyib boshlanish nuqtasi-bu sizning auditoriyangiz bilan baham ko’rmoqchi bo’lgan asosiy xabarlarni (sotuvga yo’naltirilgan mahsulot yoki xizmat postlarini ta’lim, ma’lumot yoki ilhomlantiruvchi tarkib bilan aralashtirish), shu bilan birga tarkib yaratishingiz mumkin bo’lgan formatlarni xaritalashdir.
Siz samarali bo’ylab asosiy xabar olishda ta’minlash uchun turli formatlarini muvozanat kerak, va biz tavsiya ko’proq mashhur kishilarning ba’zi o’z ichiga oladi:
Foydalanuvchi tomonidan yaratilgan tarkib
Jonli translatsiyalar
Tanlovlar va musobaqalar
Amaliy tadqiqotlar
Influencer marketing bo’yicha hamkorlik
Agar siz haqiqatan ham tinglovchilaringizni jalb qilishni istasangiz, bitta tarkib formatiga ishonmang, lekin har bir asarni ishlab chiqarish uchun zarur bo’lgan vaqtni izchil nashr etish jadvalini saqlash muhimligi bilan muvozanatlashtiring.
AI ijtimoiy kontent generatoridan foydalanib, vaqtni tejashingiz (va yaxshi natijalarga erishishingiz) mumkin. Bu sizga oddiy ko’rsatmalar yordamida rasmlar, videolar, taglavhalar, hashtaglar va boshqalarni yaratishga imkon beradi.
Boshlash uchun qaysi turdagi post yaratmoqchi ekanligingizni tanlang:
- Yozish uchun matn: video, rasm yoki karusel postlarini yaratish uchun bitta matn qatorini kiriting
- E-comm mahsulot posti: mahsulotga asoslangan xabarlarni yaratish uchun mahsulot katalogingizni yuklang
- Blogni joylashtirish uchun: blog postini ijtimoiy media video yoki karuselga aylantirish
- Yozish uchun skript: yozma skriptdan video yoki karusel yarating
- Post uchun biznes: o’zingizning biznes ma’lumotlaringiz asosida postlar yarating
- Ko’krak Post: Ai sizning caption g’oyalar off asoslangan memlar yaratish bo’lsin
- Maxsus kunlik Post: bayramlar va festivallar uchun markali rasm postlarini yarating
- Post uchun iqtibos: matn tirnoqlarini vizual jozibali rasmlarga aylantiring
- Qo’lda Post: video, reklama, rasm, hikoya va karusel yaratish uchun shablon va vositalardan foydalaning
Agar xohlasangiz, AI tomonidan yaratilgan creative, caption va hashtaglarni osongina tahrirlashingiz mumkin.
AI ijtimoiy kontent generatori raqobatchilarni tahlil qilish, hashtaglarni tahlil qilish va boshqalarda ham yordam berishi mumkin.
Siz uni Semrush App Center-da, boshqa ijtimoiy media marketing dasturlari qatorida topishingiz mumkin.
5. Kontent taqvimini yarating
Tarkibingizni rejalashtirishni boshlaganingizdan so’ng, jamoangiz tashkiliy maqsadlarda foydalanishi mumkin bo’lgan kontent taqvimini o’rnatishingiz kerak. Va bu oddiy sababga ko’ra muhimdir; bu sizni javobgarlikka tortadi.
Nashriyot jadvalini belgilab, uni kontent taqvimiga kiritganingizdan so’ng, siz majburiyat oldingiz. Va bu ko’pincha sizning harakatlaringizni diqqat markazida va yo’lda ushlab turish uchun kerak bo’ladi. Shuningdek, bu sizga maqsadlarni bajarish uchun boshqa jamoalar bilan ishlashga yordam beradi.
Misol uchun, agar siz 2 hafta ichida bilsangiz, siz yangi kampaniyani boshlaysiz va grafikaga muhtojsiz, kontent guruhingiz va grafik guruhlaringiz taqvimni ko’rishlari va vazifalar o’z vaqtida bajarilishini ta’minlashlari mumkin.
Va kontent taqvimini yaratish osonroq bo’lmadi; SEMrush marketing taqvimidan ijtimoiy tarkibingizni kengroq raqamli marketing kampaniyangiz bilan tayinlash uchun foydalanishingiz mumkin:
Taqvimingizni yangilab turishingizga ishonch hosil qiling, shunda butun jamoangiz uni mos yozuvlar nuqtasi sifatida ishlatishi mumkin.
Rejalashtirilgan ijtimoiy tarkibingizga qo’shishni va unga rioya qilishni odat qiling; bu ko’pincha sotuvchilarning ko’pchiligini kuzatib borishi kerak bo’lgan motivatsiyadir.
Shuni ham unutmaylikki, muntazam ravishda ijtimoiy nashrga sodiq qolish muvaffaqiyatning asosiy omillaridan biridir. Bu yopishib qiyin, va juda oz, albatta,. Ammo bu shuni anglatadiki, yo’lda davom etadiganlar odatda raqobatdosh ustunlikka ega bo’lishadi.
Har bir platformada qanchalik tez-tez joylashtirishingiz kerakligi nuqtai nazaridan, biz shunga o’xshash boshlang’ich jadvalni tavsiya qilamiz (siz foydalanayotgan platformalarga qarab):
Facebook: haftasiga 5-7 ta xabar
Tvitter: kuniga 3-5 tvit
LinkedIn: kuniga 1 ta xabar
Instagram: kuniga 1 ta post yoki hikoya
Pinterest: belgilangan joylashtirish jadvaliga emas, balki qiziqarli taxtalarni yaratishga va tegishli rasmlarni almashishga e’tibor qarating
TikTok: kuniga kamida bir marta
6. Kontentingizni Nashr Qilish
Tarkibingizni ijtimoiy tarmoqlarda nashr etish ko’p vaqt talab qiladigan vazifa bo’lishi mumkin.
Va shuning uchun ko’plab sotuvchilar o’z tarkiblarini oldindan rejalashtirishni tanlaydilar, bu sizning tarkibingizni yaratish uchun har hafta vaqtni to’sib qo’yishni osonlashtiradi va siz eng ta’sirli deb hisoblagan vaqtda uni avtomatik ravishda platformalaringizda joylashtiradi.
Siz SEMrush ijtimoiy Media Toolkit bilan ijtimoiy mazmunini xronologiya mumkin.
Siz tanlagan ijtimoiy tarmoqlarni ulashdan boshlang:
Ijtimoiy tarkibingizni kelgusi kunlarga rejalashtirish uchun har hafta taqvimingizda muntazam vaqt ajratishni tavsiya etamiz. Shunga qaramay, bu sizni diqqat markazida va izchil nashrga yo’naltiradi.
Kontentingizni qanday rejalashtirish va mahsuldorlik va ijtimoiy harakatlaringizni maksimal darajada oshirishni o’rganish uchun “SEMrush bilan ijtimoiy tarmoqlarni joylashtirishni qanday avtomatlashtirish” bo’yicha qo’llanmamizni o’qing.
Shuningdek,SEMrush-ning rasm muharriri sizga ijtimoiy vaqtni qanday tejashini ko’ring.
- Tarkibingizning ishlashini tahlil qiling va o’lchang
Strategiyangizni xaritalashda qo’ygan maqsadlaringizni eslaysizmi?
Tarkibingizning ushbu maqsadlarga qarshi ishlashini kuzatishingiz kerak; aks holda, harakatlaringiz qanchalik muvaffaqiyatli ekanligini bilmaysiz. Ammo buni qanday kuzatishingiz siz qo’ygan maqsadlarga bog’liq.
Biz har bir maqsadni o’lchash mumkinligini ta’minlash haqida gaplashdik va bu erda siz muvaffaqiyatni qanday o’lchashingiz va buni qanday amalga oshirishingizni aniqlab olishingiz kerak edi.
Aytaylik, sizning maqsadlaringizdan biri Facebook-dagi tarkibingizni jalb qilish darajasini oshirishdir. Buni kuzatish uchun siz SEMrush ijtimoiy media afishasidan foydalanib, so’nggi xabarlaringizni tahlil qilishingiz va har birining ish tezligini ko’rishingiz mumkin:
Agar siz o’zingizning ishlashingiz uchun benchmark o’rnatgan bo’lsangiz, qaysi postlar bundan oshib ketganini osongina aniqlashingiz mumkin.
Ijtimoiy harakatlaringiz samaradorligini har hafta tahlil qilishni va ularni siz belgilagan maqsadlar va KPI bilan o’lchashni tavsiya etamiz.
Agar siz maqsadlaringizga erishish yo’lida bo’lsangiz, ajoyib. Agar yo’q bo’lsa, haftalik ro’yxatdan o’tish sizning strategiyangizni to’g’ri yo’lga qaytarish uchun tuzatishlar va yaxshilanishlarni amalga oshirishingiz mumkinligini anglatadi.
Ushbu vositalarni har bir ijtimoiy platforma uchun qanday ishlatish haqida ko’proq ma’lumot olish uchun o’qing.SEMrush ijtimoiy Media vositasidan qanday foydalanish kerak har bir platforma uchun.
Qattiq ijtimoiy kontent strategiyasini birlashtirish kuchini kamsitmang.
Bu sizning muvaffaqiyatga erishish yo’l xaritangiz va sizning jamoangiz va asosiy manfaatdor tomonlar o’rtasida etkazilishi mumkin bo’lgan aniq harakatlar rejasiga ega bo’lish va buni birlashtirishga sarflangan vaqt yaxshi sarflanadi.
Faqat aniq jarayonni kuzatib boring, maqsadlaringiz va nazorat punktlaringizni biling va ajoyib tarkibni nashr etishda izchil yondashuvni saqlang!