Kontent rejasini tuzishning eng yaxshi usuli ko'rsatmalar.
Kontent rejasi-bu muharrir, Kopirayter, SMM mutaxassisi, marketologning ijtimoiy tarmoqlar va veb-saytlardagi postlarni rejalashtirish uchun qulay vositasi. Albatta, siz rejalashtirmasdan qilishingiz mumkin, ammo shu bilan siz kechiktirishga yaqin bo’lasiz va bir kun kelib barcha g’oyalarning to’satdan yo’q bo’lib ketishiga duch kelasiz.
Biz kontent rejasini qanday tuzish bo’yicha bosqichma-bosqich ko’rsatmalar bilan baham ko’ramiz.
Kontent rejasini qanday tuzish kerak: bosqichma-bosqich ko'rsatmalar
Boshlash uchun, nima uchun tarkibni muntazam ravishda nashr etishni xohlayotganingizni, qanday maqsadni ko’zlayotganingizni aniq ayting. Ehtimol, reklama orqali pul ishlash uchun shaxsiy brendni rivojlantirish yoki sotishni ko’paytirish (kurslar, marafonlar uchun yozuvlar, ishlab chiqarish mahsulotlarini sotib olish) — asosiy maqsadingizni toping va uni yozing.
Masalan, men yiliga 10 000 obunachiga ega bo’lishni, har hafta qo’lda tikilgan kiyim sotib olish uchun 15 ta ariza olishni yoki onlayn maktabga 50 ta o’quvchini topishni xohlayman. Maqsadga erishish kerak! Kontent rejasini tuzish uchun motivatsiyaga ega bo’lganingizdan so’ng, siz allaqachon muvaffaqiyatga erishasiz.
Tarkib-bu muhim mezonlarga javob beradigan bo’lsa, foyda keltiradigan natijalarga erishish vositasi. Tomoshabinlar uchun qiymat, dolzarblik, o’ziga xoslik va idrok etish qulayligi sizning kontent rejangiz uchun asosdir.
1. Auditoriyani tahlil qiling
Maqsadli auditoriya (CA) – bu sizning potentsial xaridorlaringiz, mijozlaringiz, obunachilaringiz. Siz mahsulotni kim uchun yaratayotganingizni va shuning uchun tarkibni aniqlab olishingiz kerak. Erkaklar yoki ayollar uchunmi? Tomoshabinlarning o’rtacha yoshi qancha? Shuningdek, ularning manfaatlarini tushunish, moliyaviy va ijtimoiy ahvol, ta’lim darajasi, faoliyat sohasi,va xokozo
Saytdagi o’lchovlar va ijtimoiy tarmoqlarning funktsional imkoniyatlari sizga ushbu ma’lumotni olishga yordam beradi. Bundan tashqari, xaridorning portretini yanada aniqroq qilish uchun so’rovnomalar, intervyular, elektron pochta so’rovlariga murojaat qilishingiz mumkin.
2. Raqobat tarkibini o’rganing-SWOT tahlilini o’tkazing
SWOT tahlili odatda raqobatchilarning yo’nalishini aniqlash uchun amalga oshiriladi. SWOT tahlil matritsasi to’rtta ustundan iborat.
- Kuchli tomonlar-raqobatchilar sizdan yaxshiroq. Ehtimol, raqobatchilar sizda mavjud bo’lmagan formatlardan foydalanadilar, masalan, stop-Motion video yoki haftada ikki marta jonli efir.
- Zaif tomonlari-sizda bor, lekin raqobatchilaringiz yo’q. Raqobatchilardan ko’ra CA-ni qanday qilib ko’proq bog’lashingiz mumkinligini yozing.
- Imkoniyatlar-kontent strategiyangizga nimani kiritish kerak, masalan, mualliflar jamoasiga mutaxassisni taklif qilish, hikoya ishlab chiqaruvchisini topish yoki reklama investitsiyalarini ko’paytirish.
- Tahdidlar – bu sizga xalaqit berishi mumkin. Masalan, soya taqiqini olish xavfi va boshqalar. Fors-major holatlariga tayyor bo’lish uchun!
Ma’lumot bilan chalkashmaslik uchun har bir raqibni turli saytlardan alohida ajratib olishni tavsiya etamiz.
3. Rivojlanish bosqichlari bilan aql xaritasini yarating
Fikrlaringizni tartibga solish uchun aql xaritalaridan foydalaning. Kontent marketingi nima uchun kerakligini tushunish uchun vizual reklama xaritasini tuzing. Boshida aniqlagan asosiy maqsadni yozing, auditoriyani jalb qilish usullarini, raqobatchilarga havolalarni, reklama kanallarini ko’rsating.
Agar sizning maqsadingiz onlayn kursni sotish bo’lsa, unda sodiqlikni oshirish va tajribangizni ko’rsatish uchun qanday bepul tarkibni baham ko’rishingizni belgilang. Siz taxminan shunday aql xaritasiga ega bo’lasiz
4. Tarkib turlari – sizga nima kerakligini bilib oling!
Aql xaritasida biz barcha tarkibni ikkita asosiy turga ajratdik — foydali va qiziqarli. Strategiyani shakllantirish uchun javob beradi! Ammo kontent turlari ko’proq va kontent rejasini tuzishdan oldin o’rganish kerak. Keling, asosiy tarkib turlarini misollar bilan tahlil qilaylik.
Marketologlar odatda murojaat 40% ko’ngilochar va interaktiv tarkib, 30% brend va obro’ e’tibor, 25% o’quv va ekspert va faqat 5% reklama. Ushbu tamoyil har qanday ijtimoiy media va axborot saytlari uchun javob beradi. Ushbu jadvalni Canva-dan tarkib turlari bilan saqlang.
Ko’ngilochar va interaktiv tarkib
Kontent rejasining asosiy qismi ko’ngilochar va interaktiv postlar bo’lishi kerak. Turli xil memlar, kulgili komikslar, giflar, qisqa videolar, tanlovlar, kulgili dialog ekranlari, so’rovlar, reytinglar, tanlovlar, kun iqtiboslari, taxminlar (“ushbu fotosurat qaysi mamlakatda olinganligini taxmin qiling! va boshqalar.
Ayniqsa, izdoshlar testlarni yaxshi ko’radilar, kamdan-kam hollarda kimdir ulardan o’tib ketishi mumkin. Ushbu format Instagram, FB, Yandex uchun eng mos keladi.Zen, Telegram-havolalarni joylashtirishda hech qanday muammo bo’lmagan platformalarda. Post-fan bu formatni juda yaxshi ko’radi!
Memlar, komikslar, kulgili film kesimlari-ushbu turlardan ko’proq jalb qilish va izdoshlarni yoqtirish, sharhlash va saqlashga undash uchun foydalaning.
Brend yoki obro ‘ – e’tibor tarkibi
Obro ‘ — e’tiborni boshqarish-bu marketingning alohida yo’nalishi. Nufuzli tarkib sizning kompaniyangiz yoki shaxsiy brendingiz qiyofasini yaratadi. Bular holatlar, sharhlar, yangiliklar, yutuqlar to’g’risidagi hisobotlar, e’tirozlarni ko’rib chiqish va fikr rahbarlari bilan hamkorlik.
Obro ‘ – e’tibor tarkibining maqsadi mijozlar orasida ishonchni shakllantirishdir. Dastlab, odamlar shubhalar tufayli hech narsaga buyurtma berishga shoshilmaydilar. Narx sifatga mos keladimi, kafolatlar bormi, mahsulot jon bilan ishlab chiqarilganmi, noma’lum. Bu muhim!
Shunday qilib, potentsial mijozlaringizga kontent orqali sizga ishonishingiz mumkinligini ko’rsating. Masalan, “sizning restavratoringiz” kitoblarini tiklash ustaxonasi qadimiy qo’lyozmalarni qayta tiklash jarayonini ko’rsatadi. Natijada, hatto tiklash haqida hech qachon o’ylamagan va endi vaqt o’tishi bilan buzilgan merosxo’rlarni qutqarishni istaganlar ham hisob qaydnomasiga obuna bo’lishadi.
Sizning kompaniyangiz yordamida mijozlar o’z muammolarini qanday hal qilganliklari haqida obunachilar bilan fikr-mulohazalar va holatlarni baham ko’ring. Bu har qanday biznes uchun kerak: siz qo’lda yasalgan zargarlik buyumlarini yasaysiz yoki psixologik marafonlarni o’tkazasiz, bu muhim emas. Asosiysi, siz bilan hamkorlik natijasini ko’rsatish.
Jamoangizni ko’rsating! Xodimlarni bayramlar bilan tabriklang, ularning har biri haqida hikoya qiling, ularning mualliflik postlarini nashr eting. Sizning loyihangiz jonli va tushunarli bo’lishi kerak. Mijozlar bilganlarga ishonishadi.
Agar siz shunchaki mutaxassis bo’lsangiz, unda shaxsiy brendingizni rivojlantiring. Siz o’zingiz, ehtimol, Instagram sahifasida postlar ostida mijozlarning ko’plab ijobiy sharhlariga ega bo’lgan tish shifokoriga murojaat qilasiz. Siz ulardan biriga SMS yuborishingiz mumkin, bu odam haqiqatan ham shifokor qabulida bo’lganmi va mamnunmi.
Endi hatto pirojniyga buyurtma berish uchun qandolatchi ham Avito emas, Instagram orqali qidirilmoqda. Shunday qilib, ta’sir doirasini kengaytirish va ko’proq mijozlarni jalb qilish uchun brend xabardorligini rivojlantirishga e’tibor bering. Bunda marketing strategiyasini amalga oshirishning muhim bosqichlaridan biri bo’lgan to’g’ri tuzilgan kontent rejasi sizga yordam beradi.
Ta’lim va ekspert tarkibi
Ijtimoiy tarmoqlarda eng ko’p saqlanadigan narsa nima? Albatta, foydali maslahatlar, ko’rsatmalar, tadqiqotlar, qo’llanmalar, sharhlar, seminarlar. Agar obro ‘ – e’tibor tarkibini loyihalash uchun ko’pincha Stok rasmlari, jamoaning fotosuratlari va ilhomlantiruvchi matnlar etarli bo’lsa, unda ushbu turdagi GIF, video va infografikasiz qilolmaysiz.
Ta’lim mazmuni ko’pincha virusga aylanadi! Masalan, yoga o’qituvchisi asanalarni bajarishda yangi boshlanuvchilarning xatolarini e’lon qiladi. O’qituvchi o’zining tajribasi va izdoshlariga yordam berish istagini ko’rsatadi. Ishonch shakllanganmi? Albatta! Ular, albatta, onlayn kurslarga yozilishadi.
Ko’pchilik bitta muhim xatoga yo’l qo’yadi-ular foydali ma’lumotlarni faqat pullik kurs doirasida almashish kerak deb hisoblashadi. Ammo mijozlar mushukni sumkada olishni xohlamaydilar, shuning uchun ular bunday hisoblarni chetlab o’tishadi.
Infografika murakkab ma’lumotlarni (faktlar, sanalar, raqamlar, tushunchalar) oddiy shaklda baham ko’rishga yordam beradi.
Tematik tekshirish varaqalari ham mashhur. Masalan, odat yaratish uchun 21 kunlik meditatsiya. Agar siz psixolog bo’lsangiz, g’azabni nazorat qilish yoki xavotirni kamaytirish uchun chek ro’yxatini tuzishingiz mumkin. Bunday materialdan amalda foydalanish mumkin.
Agar siz chek varaqalari, qo’llanmalar bilan bezovta qilishni xohlamasangiz, unda chiroyli rasm bilan postda matnli ko’rsatma bering. Hatto ushbu format ham mutaxassis sifatida obro ‘ – e’tibor yaratishi va ishonchni kuchaytirishi mumkin.
Qiziqarli hikoyalar, tadbirlarni tashkil qilish tajribasi, byudjetni rejalashtirish bilan o’rtoqlashing. Masalan, t-F ko’pchilikka yoqadi, chunki jurnalda juda ko’p qimmatli materiallar mavjud.
Reklama (sotish) tarkibi
Endi siz onlayn kurslarga, marafonlarga taklif qilishingiz, mahsulot va xizmatlarni reklama qilishingiz mumkin! Sotish tarkibiga tijorat tadbirlari to’g’risidagi e’lonlar, aktsiyalar, maxsus takliflar, tovarlarga buyurtma berish, to’lash va etkazib berish to’g’risidagi xabarlar kiradi.
Tovarlar tanlovini nashr eting, xizmatlarni bir-biri bilan taqqoslang, 24 soat davom etadigan chegirma bilan sotib olishga chaqiring. Muhim ma’lumotlarni ko’rsatishni unutmang: mahsulot yoki xizmatga havola, narx, etkazib berish narxi, aloqa uchun kontaktlar.
Reklama tarkibi mijozlar uchun foydali bo’lishi kerak, taniqli kompaniyalar singari bayramlar uchun reklama kodlarini bering. Masalan, Korzinka sizni yoqimli chegirma bilan rahmat bonuslaridan foydalanishga undaydi.
Aktsiyalar eski to’plamni sotishga va hech narsa sotib olmoqchi bo’lmagan xaridorlarni jalb qilishga yordam beradi, ammo 80% chegirma bo’lgani uchun qarshilik ko’rsatish mumkin emas.
6. Kontent rejasi uchun taqvimdan foydalaning
Faqat endi rejalashtirishga o’ting! Kontent rejasi siz uchun vizual jihatdan qulay bo’lishi kerak: jadval, aql xaritasi yoki shunchaki ro’yxat shaklida. Muharrirlar ko’pincha haftaning kunlariga bo’lingan jadvalni tanlaydilar.
Kontent rejasida quyidagi ma’lumotlar ko’rsatilishi kerak: nashr etilgan kun va vaqt, tarkib turi, post mavzusi. Bundan tashqari, siz tarqatish kanallarini belgilashingiz va maqsadli reklama boshlanadigan xabarni belgilashingiz mumkin.
Xabarlar nashr etilishidan kamida bir hafta oldin tayyor bo’lishi maqsadga muvofiqdir. Matn formati eng yaxshi Google Docs-da saqlanadi.Har bir post mavzusi ostida materiallarga havolalarni qoldiring. Havolani joylashtirmoqchi bo’lgan matnni tanlang
Agar loyihada bir nechta mutaxassislar ishlayotgan bo’lsa, bu juda yaxshi.
Masalan, sayt bilan shug’ullanadigan kontent menejeri Shahzod ajoyib longrid qildi va hamkasblari bilan bo’lishdi. Laziz ushbu maqolani Yandex platformasi auditoriyasi uchun soddalashtirdi.Komil. – qaniydi? SMM mutaxassisi MAftuna infografikada material yaratdi va tiktoker Maxmud ushbu mavzu bo’yicha kulgili video yozdi.
Instagram Stories uchun kontent rejasi alohida bo’lishi kerak
Nafaqat turli platformalar uchun, balki hikoyalar va jonli efirlar uchun ham alohida kontent rejalarini tuzish yaxshiroqdir. Storys Instagram-dagi tarkib kompaniyaning hisob qaydnomasi yoki hamjamiyatidagi tarkib bilan bog’lanishi kerak. Masalan, hisobda siz kitob o’ynaysiz. Bunday holda, hikoyada siz hazil haqida gapirishingiz, hisobdagi postga havola berishingiz va keyin yana bir necha marta eslatishingiz kerak.
Hikoyangizga testlar, tez-tez beriladigan savollarga javoblar, so’rovlar, e’lonlar, turli xil o’yinlar, kompaniyangiz hayoti haqidagi videolar va boshqalarni joylashtiring. Kuniga 3-7 ta hikoyani nashr etish kerak, shuning uchun kontent rejasida yozuvlar uchun ko’proq bo’sh joy bo’lishi muhimdir.
Nashr qilish uchun eng yaxshi vaqtni aniqlang
Har qanday ijtimoiy tarmoqda “statistika”bo’limi mavjud. U erda siz foydalanuvchilar sizning hisob qaydnomangiz yoki hamjamiyat sahifangizga eng ko’p tashrif buyuradigan va u erda faol bo’lgan vaqtni ko’rishingiz mumkin. Ushbu ma’lumotlarga asoslanib, foydalanuvchilarning eng katta faoliyati davomida postlarni joylashtiring.
Agar sizda hali statistik ma’lumotlar bo’lmasa, unda har kuni tarkibni nashr etish maqbuldir. Instagram — da o’rtacha 1-2 ta post va xohlaganingizcha hikoyalar, FB-da-tinglovchilaringiz faoliyatiga qarab haftasiga 2-3 ta xabar etarli bo’lishi mumkin.
Mavzular tugadimi? Eski nashrlarni yangi formatda joylashtiring
Maqolani infografikaga, tekshirish ro’yxatiga, rasmlar yoki videolar bilan “karusel” ga aylantiring. Uzoq maqola yoki videoni ketma-ket nashr etishingiz mumkin bo’lgan qisqaroq qismlarga ajrating. Elektron pochta evaziga beradigan bepul qo’llanmani yaratish uchun qisqa tarkibni birlashtiring.